Gezondere appeltaart


Bij Oon vond ik een gemakkelijk recept voor appeltaart. Ik probeer echter niet te veel calorieën binnen te krijgen en verving de suiker al snel door stevia of sucralose. De boter stak mij echter een beetje tegen (waarom de suiker vervangen als je nog veel calorieën binnenkrijgt door de boter?), maar na een test bleek die gemakkelijk te vervangen door appelmoes. Hierbij dus mijn gezondere variant van een gemakkelijk recept voor appeltaart.

gezondere appeltaart

Wat heb je nodig?
– een rol bladerdeeg/kruimeldeeg
– 3 appelen
– 100 gram ongesuikerde appelmoes
– 35 gram maïzena
– 3 eieren
– 1 pakje nepvanillesuiker (Canderel)
– 10 gram sucralose of 50 gram steviakristal (of een ander equivalent van 100 gram suiker)
– amandelpoeder (optioneel)

Hoe maak je het?
– Rol het deeg uit en leg het in de vorm. Prik gaatjes in het deeg en bak eventueel eventjes blind.
– Strooi amandelpoeder uit over de bodem (optioneel).
– Schil de appelen, snij ze in schijfjes of blokjes en schik ze op de bodem.
– Meng vanillesuiker, appelmoes, suikervervanger, eieren en maïzena en klop tot een luchtig mengsel.
– Giet over de appelen.
– Bak 30 tot 40 minuten op 180°.

Smakelijk!

gerhilde

bouwjaar 1985 – maakt en schrijft – woont samen – houdt van: haar vriendje, haar twee katten, juwelen en kaarsen maken, post krijgen, pasta, verse lakens, fijne mensen

Misschien lees je ook graag

LEAVE A COMMENT

CommentLuv badge

Over mij

Gerhilde

Gerhilde

Hallo! Ik schrijf hier persoonlijke stukjes, maar ook over boeken, groener leven, creativiteit en onze verbouwingen. Veel leesplezier!

Volg via Facebook

Archief

getest en goedgekeurd

Meststoffen voor jouw blog

Fair Wear Friday

Fairwear Friday

Instagram

Instagram
Instagram
Instagram
Instagram
Instagram
Instagram